Hieronder staat een volledige lijst van Frequently Asked Questions. Klik hieronder op een categorie voor een deel-FAQ.
 
Ik kan niet alle FAQ's zien
Niet alle Frequenty Asked Questions zijn openbaar. Log daarom hiernaast in om een volledig overzicht van alle vragen te zien.

Kan ik ook lid worden zonder mee te moeten doen aan de toertochten?
Natuurlijk kan dat! Vrijheid blijheid geldt zeker in onze club. Niet iedereen heeft zijn MX-5/Miata voor het zelfde doel.
Ik probeer in te loggen maar mijn account is vergrendeld. Wat nu?
De site bevat een ingebouwde veiligheid waarmee uw account wordt vergrendeld als u 5x achter elkaar foutief hebt ingelogd (verkeerd wachtwoord). Dit kan ongedaan worden gemaakt door de ledenadministratie. Laat daarom via het formulier op deze pagina aan de ledenadministratie weten dat uw account vergrendeld is en/of dat u uw wachtwoord niet meer weet. Dan kunt u binnenkort weer inloggen...
De links in de nieuwsbrieven werken niet
Om de links naar de evenementenpagina's en inschrijfformulieren te kunnen openen moet u ingelogd zijn op de clubsite. Vul dus rechts uw gebruikersnaam en wachtwoord in en zet een vinkje bij 'Onthoud mij'. Dan zult u nu en in de toekomst geen problemen meer hebben met het bekijken van ledenpagina's als u nog niet ingelogd ben. Open evt. de link uit de nieuwsbrief opnieuw of ga naar de agenda (inloggen nodig) om de ritten te zien.
Ik krijg een foutmelding als ik mijn wachtwoord wil wijzigen
De Websitecommissie heeft voor de veiligheid van uw persoonsgegevens een paar voorwaarden ingesteld waar uw wachtwoord, als u die wijzigt, aan moet voldoen. Als uw nieuwe wachtwoord niet aan de voorwaarden voldoet dan krijgt u een cryptische systeem-mededeling:
Password length minimum: 12. Non-alphanumeric characters required: 0.

De voorwaarden voor uw nieuwe wachtwoord zijn:
Minimaal 12 karakters;
Geen spatie aan het begin of het eind.

Blijft u problemen houden dan kunt u contact opnemen met de Ledenadministratie.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten of ik kan niet inloggen.
Via de pagina 'Wachtwoord terughalen' kunt u uw wachtwoord laten toesturen naar het emailadres waarmee u bij de club bekend bent. Lukt dit niet of blijft u problemen houden dan kunt u contact opnemen met de webmaster.

Ik heb problemen met het bereiken van de website. Wat nu?
Hiervoor kunnen een paar oorzaken zijn:
- Accepteer cookies die door de MX-5 Clubsite worden aangemaakt. Zonder kan u niet inloggen. 
- U heeft JavaScript in uw internetbrowser uit staan. Hierdoor worden bepaalde onderdelen van de site zoals het menu niet of niet correct weergegeven.
- Voeg de website (http://www.mx5club.nl) in de internetopties toe aan de lijst met 'Vertrouwde websites'.
- Geef in McAfee Net Guard het IP-adres 8.8.246.221 toegang.
Ik wil een 2e hands MX-5 kopen. Waar moet ik op letten?
Hier hebben we een speciale pagina aan gewijd welke je hier kan vinden...
Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?
Wat jammer dat u weg gaat. U kunt uw lidmaatschap eenvoudig en met alle benodigde gegevens opzeggen door middel van het speciale formulier op deze pagina.
Hoe kom ik aan clubstickers?
Elke lid krijgt bij zijn welkomstpakket een clubsticker. Deze clubstickers zijn ook daarna nog te verkrijgen bij de bestuurs- of commissieleden die bij elke clubrit aanwezig zijn. Evt. kunnen de stickers (verkrijgbaar in wit of zwart) aangevraagd worden bij de Ledenadministatie.
Hoe hoog is de contributie?
De contributie is voor het jaar 2018 en 2019 bij automatische incasso vastgesteld op €48,00.
 
Automatische incasso is voor alle leden verplicht maar een klein aantal leden hebben vanuit het verleden nog de mogelijkheid om het lidmaatschapsgeld zelf over te maken. Zij betalen €3,00 administratiekosten extra en dus bedraagt de contributie voor hen €51,00 per jaar. Stort de contributie op IBAN-nummer NL77INGB0677306954 o.v.v. uw naam en woonplaats.

U kunt de automatische incasso voor contributiejaar 2019 instellen op uw account-pagina. Het scheelt de ledenadministratie veel werk!
Hoe plaats ik een afbeelding op het forum?
Binnen de Vraag & Aanbod-afdeling kan je afbeeldingen van maximaal 512KB aan je bericht toevoegen. Is je afbeelding groter dan wordt deze niet geplaatst.

Binnen de andere forum-afdelingen kan dit op de volgende manier:
- Plaats de afbeelding zelf op het internet, bijv. op de webspace van je internet-account of via imageshack.us (kies voor 'Direct Link') en voeg de afbeelding toe met de Insert Image-knop die op het 2e tabblad binnen de Advanced Editor beschikbaar is:

Hoe kan ik mijn auto ook bij de afbeeldingen van ledenauto's onderaan de site krijgen?
Dat is eenvoudig: stuur één afbeelding van maximaal 180x150px als afbeelding (JPG, GIF of PNG) op naar de webmaster. Deze afbeelding kan je zodanig opmaken als je zelf wil. Tekst toevoegen, meerdere afbeeldingen samenvoegen, wat je maar wil. Als het maar binnen het formaat valt. Voor aanvullende vragen kan je ook bij de webmaster terecht.
Ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld bij "Login" en het vinkje bij "Onthoud me" aangekruist. De gegevens worden echter niet onthouden.
Bij gebruik van Internet Explorer: Zet het adres 'mx5club.nl' bij de vertrouwde websites onder Internet-opties... - tabblad Privacy - button Websites... Kijk ook bij de button Geavanceerd... of Directe cookies worden geaccepteerd. Op die manier wordt de site extra vrijheden gegund.
 
Ik heb de TC een vraag gestuurd via het vragenformulier en nog geen antwoord ontvangen.
Hier zijn enkele mogelijke verklaringen voor:
   - De leden van de TC doen dit als hobby naast hun (drukke) dagelijkse werkzaamheden. Daardoor kan het soms even duren voor je een onderbouwd antwoord krijgt;
   - De leden van de TC willen eerst even overleggen alvorens een onderbouwd antwoord te geven;
   - Je mail is nog niet gelezen. Er komen de laatste tijd veel virussen en spam binnen op het emailadres van de TC en de veiligheid van de privé-pc's gaat voor. Wees gerust: je mail is nog onderweg en zal nog behandeld worden...
 
Ik heb mij opgegeven voor een evenement, maar ik ben plotseling verhinderd. Wat nu?
Dat is vervelend. Helaas krijgt u uw geld niet terug omdat de kosten voor de rit reeds gemaakt zijn (routeboeken, gebak, hapjes etc.). Het is wel belangrijk dat u zich bij de uitzetter(s) afmeldt. Dat kan ook via evenementen@mx5club.nl. Dan hoeven ze niet op de startlocatie op u te wachten.
 
Ik heb mij opgegeven voor een evenement, maar ik heb nog niets gehoord. Is dat normaal?
Indien u een verzendbevestiging na verzending van uw aanmeldformulier op uw beeldscherm en in uw mailbox hebt ontvangen, dan bent u ingeschreven. U moet in sommige gevallen (bijv. meerdaagse of internationale ritten) nog wel uw inschrijfgeld voor de rit overmaken. Evt. afvallers wegens overboeking krijgen altijd bericht.
Voor welke ritten moet ik via iDeal betalen?
Alleen voor eendaagse binnenlandritten waarvoor inschrijfgeld verschuldigd is. Voor meerdaagse buitenlandritten en technische evenementen (waarvoor geen inschrijfgeld verschuldigd is) blijft de manier van betalen en inschrijven middels een formulier (papier of op de site) gehandhaafd.
Ik wil graag een rit uitzetten. Wat moet ik daarvoor doen?
Benader iemand van de evenementencommissie. Zij geven advies en kunnen indien nodig meehelpen. Verder is op de speciale Rit organiseren-pagina een uitvoerige uitleg opgenomen en kan je een groot aantal documenten downloaden waarmee het organiseren en uitzetten van een rit wat eenvoudiger wordt.
Waar kan ik online aanmelden voor een evenement?
Online aanmelden kan op de pagina van het desbetreffende evenement. Staat de inschrijfknop of het aanmeldformulier nog niet op die pagina dan is aanmelden nog niet mogelijk of is de aanmelding reeds gesloten. De aanmelding sluit maximaal 1 week voor het evenement.
Kan ik mijn MX-5 door de club laten taxeren?
De Technische Commissie probeert elk jaar een evenement te organiseren waarbij ook de mogelijkheid wordt geboden om uw MX-5 te laten taxeren. We zijn richting de taxateur echter gehouden aan een minimum aantal taxaties per keer. Ook al is er vaak veel vraag; de opkomst is helaas meestal laag. Houd de agenda dus in de gaten!
Ik heb een technisch probleem. Kan de TC me helpen?
Ja hoor, daar zijn we voor. Door onze (intussen) jarenlange ervaring kunnen we je praktische tips en uitleg geven over hoe je het probleem kan oplossen. Kijk eerst eens op de Technische Vraagbaak of je probleem in het verleden al eens is behandeld in een MX-5 Club Magazine. Kom je er dan nog niet uit dan behoort een uitnodiging om eens langs te komen op een sleuteldag in het Honk tot de mogelijkheden.
Via het contactformulier Techniek kan je je probleem voorleggen aan de coördinator.
 
Moet een door mij uit te zetten rit starten bij een Mazda-dealer?
Nee, dat moet niet, maar een dealer is vaak bereid om voor de koffie met iets erbij te zorgen, waardoor de ritprijs lager uitvalt.
 
Waar moet ik mijn verhuiskaart heen sturen als ik ga verhuizen?
U kunt uw adresgegevens online wijzigen op uw account-pagina. De gemaakte wijzigingen zullen direct worden opgenomen in het ledenbestand. Heeft u nog vragen voor de ledenadministratie dan kunt u die via het formulier op de contact-pagina sturen.

Ik wil aanmelden voor een evenement maar mijn persoonsgegevens zijn verkeerd.
De persoonsgegevens die op een aanmeldformulier voor een evenement worden voor-ingevuld worden rechtstreeks uit de ledendatabase gehaald. Staat er verkeerde of verouderde informatie dan kan u die op uw Account-pagina aanpassen.
Kan ik alleen maar via iDeal afrekenen voor een eendaagse binnenlandrit?
Ja, iDeal en betalen via internet is zo ingeburgerd dat dit voor de clubleden geen probleem moet zijn. Om de stroom betalingen voor de rittenadministrator overzichtelijk te houden is voor één betalingsmethode gekozen.
Ik ontvang liever geen nieuwsbrief per email. Kan dat anders?
Standaard worden alle leden ingeschreven voor de digitale nieuwsbrief. Indien u die niet meer wilt ontvangen kan u dat uitzetten via de link onderaan elke nieuwsbrief of door op uw Account-pagina het vinkje voor de nieuwsbrief te verwijderen.
U kan natuurlijk nog wel de nieuwsbrieven op de speciale Nieuwsbrieven-pagina bekijken. Zo blijft u toch nog op de hoogte.
 



< Terug | Home  >  Club info  >  FAQ