De websitecommissie bestaat uit een klein groepje enthousiaste leden die ondersteunende diensten bieden aan de andere commissies op het gebied van ICT-omgevingen: website, Teams, Sharepoint, Mollie, Mailchimp en diverse social media. De commissie bestaat uit: Peter Mooren (mailmaster en webmaster), Bert de Jongh (nieuwsposter), Bauke Wolters (forum-moderator), Rianne Maat (Social Media-marketeer) en Jeroen Feelders (coördinator en ontwikkeling). Samen houden ze overzicht en zorgen voor overkoepelende en onderhuidse aanpassingen aan de website en andere ICT-omgevingen die de club gebruikt.
De website wordt opgebouwd vanuit een zgn. Content Management Systeem waarbij elke commissie verantwoordelijk is voor zijn eigen pagina's. Het sitebeheer wordt door de websitecommissie gedaan en het software- en serverbeheer is uitbesteed aan Bo Creative Agency.
Er staat momenteel een vacature open voor een Web Analytics specialist met kennis van Google Analytics 4. Wil je de club helpen met je kennis, kijk dan op de Vacature-pagina.
De MX-5 Club is een autoclub en dus lijkt het milieu voor ons niet belangrijk te zijn. De Mazda MX-5 Club neemt echter haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en probeert waar mogelijk papier te besparen en digitale media in te zetten. Verder worden voor onze digitale diensten, waaronder de gebruikte cloudstorage en deze website en nieuwsbrieven, gebruik gemaakt van zgn. 'groene hosting': de CO2-emissies worden gecompenseerd.
Betere hosting voor een beter milieu, zodat we daar in onze MX-5jes beter en langer van kunnen genieten!
Wilt u de clubsite ook eens onderweg bekijken? Dat kan eenvoudig want de site is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten.
Uw persoonsgegevens zijn veilig bij ons. De communicatie tussen uw computer en de server loopt via versleutelde verbindingen (let op het groene slotje en https:// in de adresbalk) en de sitesoftware en server zijn altijd van de laatste versie en benodigde software-updates voorzien.
In 2022 heeft de Websitecommissie ondersteund bij benodigde website-aanpassingen voor evenementeninschrijvingen. We zijn terug gegaan naar inschrijven en betalen voor één evenement per keer en in het najaar ook naar inschrijven per persoon in plaats van per equipe. Er is een nieuwe fotogalerij bij evenementen- en nieuwspagina’s in gebruik genomen. Maar we hebben ook de website in de gaten gehouden en bij storingen hebben we dat doorgegeven aan de websiteontwikkelaar. In 2022 hebben we dat (helaas) 22 keer moeten doen. Tenslotte zijn voorbereidingen getroffen voor de invoering van Google Analytics 4 die de huidige analysemogelijkheden in 2023 gaat vervangen. Zoals elk jaar hieronder weer enkele statistieken uit Google Analytics.
Er zijn t.o.v. 2021 in 2022 23% meer pagina’s bekeken tijdens 14% meer bezoeken. Zou het samenhangen met de ca. 12% ledengroei in 2022? Bezoekers blijven gemiddeld iets langer dan 5 minuten op de site. Windows-pc’s (31%) blijven nog het grootste aandeel binnen gebruikte apparatuur maar het aandeel neemt af en waarschijnlijk zullen mobiele Android-apparaten in 2023 het stokje overnemen. Google Chrome (46%) neemt afstand van Safari (34%) als meest gebruikte browser. De meest bezochte pagina’s blijven de forum-pagina’s, de homepage en de agenda-pagina’s. Er is een wijziging gekomen in hoe bezoekers op de site komen; directe bezoeken en via een zoekmachine (m.n. Google) gaan gelijk op.
In 2022 zijn 24 evenementennieuwsbrieven verstuurd naar gemiddeld 1373 ontvangers (+6%). De nieuwsbrieven blijven 68% geopend worden. De Mailchimp nieuwsbriefsoftware detecteert en verwijdert automatisch foute mailadressen dus zorg dat je persoonsgegevens up-to-date zijn op http://mijn.mx5club.nl! Het is duidelijk dat we na de Corona-periode weer ‘los’ mochten want het aantal ritinschrijvingen en -betalingen via Mollie is met 1316 stuks met 63% hoger als het gemiddelde van de afgelopen 7 jaar. Complimenten voor de rittenadministrateur die dit allemaal moet bijhouden!
In 2023 zullen we de Technische Commissie ondersteunen bij een online Q&A en de Jeugdzakencommissie helpen bij het invoeren van Social Media. Dit laatste is een van de aandachtspunten voor de verlaging van de algemene reserve. En natuurlijk vertrouwen we op een storingsvrije website en indien niet zo dan zitten we er bovenop!
De websitecommissie bestaat uit coördinator Jeroen Feelders, webmaster Peter Mooren (die de webmaster-mail behandelt), nieuwsposter Bert de Jongh en forummoderator Bauke Wolters.
Jeroen FeeldersCoördinator Websitecommissie
Het artikel is toegevoegd aan de winkelwagen
Het artikel is toegevoegd aan de offerte
Het artikel is toegevoegd aan het verlanglijstje
Nog maar [%STOCK%] plaats(en) vrij!