2012
6
jul
Nachtrit
- | Hans en Conny de Jong | x

Toen vorig jaar augustus door Fred Schouten een peiling werd gehouden om eens nachtrit te organiseren waren we gelijk enthousiast. We hadden al eens eerder een nachtrit gereden en dat was een hele aparte ervaring. Alleen na zo’n rit nog een stuk naar huis rijden daar hebben we een minder goede ervaring mee.

Maar om na de rit even lekker bij te praten en dan te gaan slapen was een goede optie. Het was de bedoeling om te gaan kamperen. We hadden gelukkig nog een tweepersoonstentje liggen dus dat kwam helemaal goed.

Vrijdag 6 juli was het dan zover. Tent slaapzakken en luchtbed ingepakt. Het paste allemaal maar net in de kofferbak We vertrokken rond een uur of één en na het eerste stuk via de snelweg te hebben gereden zette we de Tom Tom op ‘vermijd autosnelwegen’ om zo door het Brabantseland in de stemming te komen.

We arriveerden rond half vijf als een van de laatste. Er was een mooi terrein alleen voor de MX5-club gereserveerd en de diverse tentjes en caravans stonden er al. Er waren er zelfs met 2 auto’s gekomen één voor de caravan en de MX-5 voor de rit. Zelf gauw het tentje opgezet en voegden ons bij de aanwezigen. Na het eten werd een kampvuur aangestoken en hebben we heerlijk rond het kampvuur zitten kletsen tot in de kleine uurtjes want het was erg gezellig. De volgende morgen hadden Marjo, Fred en Paul voor een heerlijk ontbijt gezorgd, heerlijke broodjes, diverse beleg en een gekookt eitje.

De rest van de dag was ter vrije besteding waarbij door sommige de Floriade, anderen bezochten de designers outlet Roermond of Roermond zelf. Ook was er de mogelijkheid om een eerder gereden Peelrit te rijden.

’s Avonds was er voor ons een barbecue verzorgd of liever een hele grote pan waarin je was alles kon braden. Het was allemaal even heerlijk en we lieten het ons goed smaken.

Om 22.00 uur was het dan eindelijk zover. De nachtrit. Elke equipe werd met een tussenruimte van 5 minuten op pad gestuurd met een bolletje-pijltje-route van 120 km. Als wedstrijdelement kregen we ook nog een vragenlijst mee. Een extra opdracht was ook dat je er maar een bepaalde tijd over mochten rijden. Hoelang wisten we niet maar kwam je te vroeg of te laat terug dan kreeg je strafpunten.

Om 22.35 met dakje open en gewapend met een lamp voor het lezen van de route mochten wij op pad gaan. Het was goed opletten want je hebt bijna geen oriëntatievermogen in het donke