2008
23
aug
Zomermeeting blijft een succes
- | | x

Aan het aantal deelnemende equipes kunnen we vaststellen dat de Zomermeeting een blijvend succes is, ondanks dat de uitzetters ervan per jaar wisselt. Natuurlijk blijft de oprichter hiervan, oud voorzitter Jan Gerits en de rest van de technische staf over de schouders meekijken en wordt er gezamenlijk gezocht naar een eindbestemming. Deze werd gevonden, maar niet vooraf meegedeeld aan de deelnemers van de puzzelrit. Het eindpunt was dan ook even zoeken geblazen. Voor ons dan.

Mazda dealer De Vries in Tiel stelde de deuren open voor de ontvangst van de 96 equipes die zich hebben ingeschreven. Jeroen Feelders stond de deelnemers als verkeersagent naar een parkeerplaats te dirigeren (met de handen in de zak). Zo verliep het eerste uur op rolletjes, zij het dat we meteen in een file terecht kwamen. Bij het aanmelden dus. Na de koffie konden we op pad en merkte je al dat er enige dwaling was. Welke richting gaan we op? De rit was namelijk uitgezet met een (dikke) potloodstreep over een B&W landkaartje (kopie ervan). Na 500 meter stonden er al deelnemers zich af te vragen welke weg ze moesten nemen. Gelukkig stonden de neuzen vrijwel gelijk en ontstond er een heus treintje richting Opheusden, Wageningen en verder naar Wolfheze en Schaarsbergen om ergens boven Arhem langs via de Posbank naar De Steeg te rijden waar het restaurant Rhederoord hun deuren en grasveld hadden open gesteld om de deelnemers te ontvangen. Onderweg kwamen we langs diverse mogelijkheden om een lunch te nemen. Voor ons een heerlijke pannenkoek.

Onderweg kwamen we in een geweldige file terecht en wel aan de ‘Veerweg’. Daar vaart het pontje heen en weer over de Neder-Rijn om de afrijklep neer te laten op de veerstoep van de ‘Blaauwe Kamer’. Gelegenheid genoeg om even een praatje te maken met je voorganger of achterblijver. Op elke afvaart kunnen 17 tot 18 auto’s mee, waardoor de MX5 club toch bijna zes pontjes nodig had om aan de overkant te komen. Onderweg zagen we nog een rit van de Jaguar club waaronder heel bijzondere exemplaren meereden. Het weer was ons goed gezind op een enkele regendrup na en bleven de kappen in de horizontale positie tot aan het eindpunt toe.

Bij aankomst konden de mensen, die de fotopuzzel hadden ingevuld met het door hen juiste ingeschatte aantal kilometers van de rit, hun lijsten inleveren bij de jury die daaruit een winnaar moest filteren. Die mocht later de wisseltrofee ontvangen met de mededeling dat hij of zij de rit van volgend jaar mag uitzetten. Elk equipe kreeg consumptie bonnen en na het parkeren in groepen van NA, NB en NC gaan genieten van een happie en snappie bij het restaurant Rhederoord, waarna de ‘aangemelde’ auto’s aan een keuring werden onderworpen door de technische commissie. Er werden ook weer demonstraties gegeven van het vervangen van de kabels t.b.v. het raammechanisme en het vervangen van de stadslichten door een dimlichtunit bij de NA type auto’s. Natuurlijk werd er door Jeroen Feelders ook weer een staatsieportret gemaakt van alle deelnemers met (bijna) alle auto’s erop. Er waren zoveel inschrijvingen, dat het onmogelijk was die allen in beeld te krijgen. Opvallend was dat er meer NC’s te bewonderen waren dan vorig jaar, wat bewijst dat deze auto toch goed verkocht wordt in Nederland.

De winnaar van de puzzelrit van dit jaar werd Mark Wippert, die in 2006 nog de poedelprijs kreeg voor zijn slecht(s)te prestatie.

Het wielwisselen werd gewonnen door …. .. ………..

De mooiste NA winnaars waren: (v.l.n.r.) Hans Thoolen 2e, Rinus de Wilde 1e en ?? ???? 3e, geflankeerd door Rudy Schilders.

De mooiste NB winnaars waren: (v.l.n.r.) Edwin Brouwer 2e, Erwin Zaremba 1e, en ?? ????    3e, geflankeerd door Wil Rovers.

Oscar Hoogendoorn



Reageer hier op het evenement:

 
Button